poniedziałek, 10 marca 2014

Pozimie-Przedwiośnie



The first day of spring is one thing, and the first spring day is another. The difference between them is sometimes as great as a month.
{Henry Van Dyke}


No i chyba właśnie tak jest. Pierwsze wiosenne dni już za nami, choć do oficjalnego nadejścia wiosny, jeszcze dwa tygodnie. Nie znam osoby, która nie byłaby zachwycona tym, co właśnie dzieje się za drzwiami i oknami naszych domów. Ciepło, jasno, słonecznie...

W poszukiwaniu ozdoby domu wypuściłam się z sekatorkiem na wciąż ponure ogródki, w biegu przycięłam moje różane krzaczki, a do domu sprowadziłam gałęzie - pełne pączków i zawiązków liści. Jak dla mnie  - piękne! I każdego dnia widać w nich więcej życia, rozwijają się i stają się bardziej zielone...
Lubię chyba nawet bardziej niż większość kwiatów.


Wiosna to prostota.
Zrzucamy ciężkie ubrania, porzucamy pozimowe spadki nastroju.
Po przerwie w używaniu piekarnika w celach wypiekania słodkości wracam do prostych smaków i prostych przepisów.

Tym razem maślano-cytrynowe babeczki z lukrem lawendowym.
Bazowy przepis na babeczki, można znaleźć TUTAJ.
Wystarczy dodać do masy skórkę otartą z jednej cytryny, a do lukru przygotowanego na bazie mleka i cukru pudru - kroplę aromatu migdałowego i zmiażdżoną w moździerzu lawendę.

I zimą cieszmy się wiosną!
Miłego tygodnia!


PS. Poduszkowej epopei ciąg dalszy - weekendowy łup z gwiazdką wpasował się w otoczenie idealnie. :)



5 komentarzy:

  1. jakie śliczne zwiastuny wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak tak tak, wiosna w pełni, u mnie świeci słońce i jest bardzo przyjemnie.Masz racje, w tych pędowych gałązkach jest jednak jakaś magia, no i to oczekiwanie co z tego wyrośnie. Dominiko mam jeszcze jedno nietypowe, wręcz osobiste pytanko. Mianowicie, bardzo podoba mi się ten jednopoziomowy kolaż u góry Twojej stronki, tak kurka jest rewelacyjna:) Ale o co mi chodzi - jak to się robi? Korzystam z Photoscape i owszem mam możliwość robienia czegoś takiego ale podobają mi się inne formy, takie jak np u Ciebie. Możesz zdradzić czy korzystasz z jakiegoś innego programu, czy może ja czegoś nie wiem? Nie znalazłam adresu do Ciebie, więc pozwoliłam sobie na pytanko tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponoć wiosna ma już zostać na dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, wiosna chyba na dobre zagościła. :))) już wypatruję bocianów.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah, I love this post and spring is my favourite season. I love all that sunshine, the blooming trees and the breezy mornings:) Beautiful photos, sweetie. xoxo

    OdpowiedzUsuń